Saturday, July 25, 2009

Makanan Vs ubat

Kentang bakar dalam setiap buahnya mengandung potassium untuk menurunkan tekanan darah yang berkesan, bahkan melebihi pisang. Makanlah kentang bakar sekurang2nya 2 biji sehari agar tekanan darah anda dapat terkawal.


Biji bunga matahari dapat menjaga jantung sehat dan memerangi berbagai infeksi, sesuku cawan dapat memberikan separuh vitamin E seharian. Makanlah sekurang2nya 1 cawan dalam 1 hari


Sayuran salad termasuk sumber vitamin dan zat yang baik bagi tubuh kita yaitu:
vitamin K, yang berguna untuk kesihatan tulang agar tulang kita kuat
vitamin A yang berguna untuk penglihatan yang tajam
Folate, yang berguna untuk mencegah bayi lahir cacat,
Dan potassium, yang berguna untuk kesihatan tekanan darah kita.


Oleh sebab itu gunakanlah daun salad sebagai salah satu sajian makanan anda setiap hari sekurang2nya 5 helai daun salad akan sangat berguna bagi tubuh anda

5 comments:

GigiPalsu said...

ubi bakar boleh tak? kan ia lagi sedap dpd kentang bakar...

Kau dah macam orang putih la sekarang, makan kentang, salad....

AZANI said...

Ki:aku rajin makan petai jering, ada masuk dalam makanan kesihatan tak?

manlaksam said...

Ki,
Ubi setelo boleh ko?.

pB said...

pB suka layout baru nie

Zaki said...

Azam,
ubi bakar tu ubat darah tinggi....kentang bakar pulak ubat high blood pressure.

Chif,
tentang petai dan jering tu aku belum belajar lagi....

Man,
Ubi setelo bakar pun boleh...tapi tak tahan lah asyik nak kent**t je.

PB,
layout tukar sebulan sekali..