Monday, August 24, 2009

Bendera

dah dekat 31 ogos dah ni,
tapi tak nampak pun bendera malaysia berkibaran
kat rumah maupun kat kereta

kenapa ye?
kata orang
rakyat malaysia tak de semangat patriotik
tak sayangkan negara
tak cintakan tanahair

betul ke
wahai bapak2 menteri
kalau ye
kenapa?

3 comments:

manlaksam said...

Zaki,
Mungkin rakyat Malaysia sibuk buat amal ibadat.
Tapi kalau yang bukan Islam tu aku tak tahu lah......mungkin sibuk mengumpul harta.

wakparpu said...

salam ziarah...

Ya...la...mcm tak meriah je merdeka ini tahun. biasa stesyen minyak ada bg bendera free. Pada wak tak naik bendera tak erti tak 'hubbul-watan', begitu juga sebaliknya.

Zaki said...

Cikgu man & Wak,
Kalau kita sayang, kita kena zahir dan tunjukkan,
kalau sayang tunjukan 'kesayangan' kita,
kalau cinta , tunjukan 'kecintaan' kita,
kalau berani, tunjukan 'keberanian' kita
kalau malu....hehehe, jangan tunjukkan...

p.s, wak, terimakasih kerana mengunjungi blog ambo yg berabuk ni...