Sunday, February 15, 2009

Semalam, hari ini dan esok

Kata orang falsafah,
semalam adalah kenangan
hari ini adalah perjuangan
esok adalah harapan

falsafah aku pulak,
semalam adalah latihan
hari ini adalah ujian
esok tunggu keputusan

falsafah politik lak,
semalam kat PKR
hari ini 'sokong' BN
Esok pulak 'bebas'

8 comments:

TokBatinSenoi said...

citer2 politik sangat menyengalkan otak/ minda...

Zaki said...

Betul sangat tu, tapi nak juga ambik tau pasal depa semua tu kita yang pilih.

manlaksam said...

Semalam kerja, hari ini dapat gaji, esok habisss.

AZANI said...

semalam aku ada kerja,ada duit tapi tak berapa sihat...
hari ini aku dah sihat, ada duit tapi takda kerja...
esok mungkin aku tak sihat, tak ada kerja, takda duit...
inilah lawak jenaka kehidupan...
ada masuk ada keluar,
ada surut ada pasang,
kejap ada kejap takda...
ehhh, macam cokelat lu lu lak...
ha ha ha...(ketawa)
hi hi hi...(masih ketawa lagi, tapi dah kecil suaranya...)
hik hik hik..(mula tersedu-sedu)
hua hua hua..(dah nangis...)
waaarrgh..waaarrrgh..waaarrgh...
(meraung, guling -guling..kot)

he he he..relakslah..janganlah shahdu...

Zaki said...

Man,
sama le kite.Kadang2 tak sempat sampai esok.

Chif,
tarik nafas...
tahan nafas....
lepas perlahan lahan

tarik lagi...
lepas lagi....

tarik lagi....10lagi.

~0~ said...

Tue falsafah politik orang yang x amanah...Xlayak jadi pemimpin orang camtue.

Kalo dok main lompat2 camne nak wat keputusan dan mewakili rakyat....

AZANI said...

ki..ni senam robik ke?

Zaki said...

~o~,
Seperti kata TokBatinSenoi-citer2 politik sangat menyengalkan otak/ minda...

Chif,
Tarik lagi......10lagi.