Sunday, April 4, 2010

Litar Sepang dan kertas A4

Baru sekejap tadi aku dengar kat berita dalam TV , kerajaan akan mengeluarkan peruntukan berpuluh juta untuk memperbaiki litar sepang. Bangganya pemimpin2 kita bercerita pasal litar kebanggaan ni, puluhan ribu pulak orang yang datang menonton. Kalau ikut kira2 aku mestilah banyak untung tu, tapi kenapa pulok kerajaan yang kena keluarkan duit nak me'repair' litar tu, pukuhan juta lak tu...duit sapa tu....

Pagi tadi aku pergi kesekolah, ada perjumpaan dengan guru anak aku. Dalam surat jemputan dinyatakan agar ibubapa membawa se'rim' kertas A4 untuk didermakan kepada pihak sekolah. Sekolah tak cukup duit nak beli kertas. Aku ikhlas menderma tapi sakit hati ingatkan pemimpin2 yang 'hipokrit'ni, cakap kat depan TV semuanya OK, tapi disebaliknya...

6 comments:

pB said...

gitu mo lalu ....

napok sangat berat sebeloh ....


tok ke'nae sungguh mainae politik lonni ..

dok prabih pitih kor tepak hok tok sepatutnyorrrrr !!!!!

akula said...

gitu la...tangan kanan 'berjimat'...tangan kiri 'perabih'...

Pak Man laksam said...

Litar Sepang tu ambo dengar tempat pesta buka aurat, betul ko?
Ambo ni oghe kampung tak tahu gapo satu.

Zaki said...

pB
dia ore tu dok perabih duit mace duit makbapak dia ore...yg kena bayar cukainya kita.


akula,
hok kena berjimatnya kita lah...depa tu enjoy sakan..


Pok man,
Tak tahu pulak kawe hok aurat2 ni, kawe pong tak pernah pergi sana,tengok dale TV pun tak...kure minat

~0~ said...

teruk...kerajaan skang mmg teruk...

ntah kemana ilangnya duit...rakyat menderita di negara sendiri...

GigiPalsu said...

Dok tau ambe...
Dok boleh mikir, sibuk dengan HIRARC ni.....