Tuesday, December 8, 2009

Cara Diet yang berkesan

Cerita ni aku ciplak dari E-mail yang dihantar oleh seseorang dan tidak ada kena mengena dgn aku atau sesiapa saja.

Seorang mamat yg mmg gemuk masuk ke sebuah fitness center dgn niat utk menguruskan badan.

Seorang lelaki di kaunter bertanya kepada mamat tadi, "Kami menawarkan 2 program di sini... RM50 utk versi 'Biasa' dan RM100 utk versi 'Cepat'.

"Saya ingat nak ambil yg biasa punya sebab saya baru je nak try kuruskan badan", kata mamat tadi.
"OK. Encik sila masuk ke bilik NO. 5 di penjuru bilik sana", jawap lelaki penjaga kaunter.

Mamat tadi pun masuk laa ke bilik yg di suruh lalu menutup pintunya.Selang 2 minit kemudian, datang laa seorang perempuan yg mmg lawa, cantik, body best, mantap dan segalanya. Dia kemudian menanggalkan kesemua pakaian sehinggakan mamat tadi dah x senang duduk dan berpeluh2.

Perempuan tadi berkata, "Kalau tuan dapat kejar saya, tuan bole buat aaaaapa saja dgn saya... hik hik hik" dan dia terus berlari di dalam bilik itu.

Mamat tadi pun kejar punya kejar, sampai 10 minit, pun x dapat2 jugak. Dia try lagi sampai akhirnya, dia jatuh terjelepuk ke lantai.. pengsan. Apabila dia sedar, dia terus ke penimbang dan mendapati beran badannya telah turun 3kg.

"Wow! Mmg berbaloi aku bayar RM50... mmg senang rupanya nak kuruskan badan", katanya sendirian.
Esoknya, dia datang lagi ke situ dan terus ditegur oleh lelaki di kaunter. Setelah diberitahu program2 seperti semalam jugak, dia bersetuju untuk try versi 'Cepat'.

"OK. Encik sila masuk ke bilik NO. 6 di penjuru bilik sana", jawap lelaki penjaga kaunter.
Setelah beberapa minit didalam bilik itu, datanglaa seorang body-builder yang taff dan terus melondehkan pakaiannya.

Body-builder itu berkata, "Saya akan kejar kamu dlm bilik ini dan kalau saya dapat ....saya akan kerjakan kamu.. hehehe..."

4 comments:

AZANI said...

Salam zaki,ha ha ha

~0~ said...

hahahah...xbest versi cepat...hahahahha

Zaki said...

Azani,
dah lama tak buat senamrobik..


~0~,
matlamat tidak menghalalkan cara...hehehe

GigiPalsu said...

Ki, kat pasir gudang ni mana nak cari versi biasa....hehe