Monday, November 17, 2008

Aidil berkhatan

Hari ini, Aidil kena 'sunat' atau orang kelate kata 'jawi'. Kat sini tak ada Tok Mudin, jadi Aidil aku sunatkan kat Klinik swasta. Ada lagi ke profesion Tok Mudin ni?. Kalau kat kampung ,dulu-dulu Tok Mudin ni lah antara orang-orang yang digeruni, terutamanya budak-budak.

Sekarang ni procedure sunat ni senang je, doktor suntik ubat bius, lepas tu masukan alat yang dipanggil smart clamp, lepas tu potong, siap...tersengih2 je keluar bilik doktor.
Zaman aku dulu sikit punya susah, kena usung , mandi sungai, makan pulut kuning, lepas tu duduk atas batang pisang, tanpa apa2 bius, Tok Mudin keluarkan pisau dan zasssss.......adoiiiiiiiiiiiiiii.

3 comments:

manlaksam said...

Ki,
Mu tok menangis ko dulu.
Royak hok sengoti Ki, jange nok potong-potong cerita tu...

ZakiN said...

Pssss.... jange royak ko ore, kawe dulu lari keliling kampung, takut nak jawi.

manlaksam said...

Ha..ha..ha..ha !
Ha..ha..ha..ha !
Kawe pong !
Ha..ha..ha..ha !