Friday, March 18, 2011

Apa aku kesah.....

Bencana itu sudah tiba di Jepun!
Tak apa. Kita kan di Malaysia…
Bencana itu sudah tiba di Johor!
Tak apa. Kita kan di Selangor…
Bencana itu sudah tiba di Gombak!
Tak apa. Kita kan di Petaling Jaya…
Bencana itu sudah tiba di Seksyen 5!
Tak apa. Kita kan di Seksyen 2…
Bencana itu sudah tiba di Jalan 2/4!
Tak apa. Kita kan di Jalan 2/8…
Bencana itu sudah tiba di rumah nombor 47!
Tak apa. Kita kan di rumah nombor 74…
Bahagian depan rumah kita sudah runtuh!
Syukur. Dapur kita masih selamat…
Memperkenalkan… mazhab Aku Tidak Pedulisma!

dipetik dari
Diari Kembara - Jepun, by Abu Saif |

5 comments:

AZANI said...

salam Datok
perlu ke? tak perlu kot lagi loji nuklear tu...

kat indon, sampah jadi bahanapi...rasa ini lagi patut....dari sampah dia urai jadi methane, bahanap intuk boiler,hasil steam,jalankan turbin..

Zaki said...

asalam chif,
walaupun bahaya tapi sebenarnya kita tak ada pilihan, minyak dan gas tunggu masa je nak kering, sekarang pun ytl jalan half blok utk sepanjang tahun ni kerana kekurangan gas.

GigiPalsu said...

Aku dapat tau negara kita ramai yang obersiti...
Apa kata setiap rumah di bekalkan dengan TrackMill dan TM ini disambung ke dinamo dan bateri bank.
Dan setiap hari diwajibkan setiap isi rumah untuk berlari di TM untuk menjana tenaga bagi isi rumah mereka sendiri...

Jimat dan sihat.

AZANI said...

Assalamualaikum Datok,
Ustaz sakit kau tahu ke?Aku baru tahu, bila baca blog dia..

en_me said...

salam ziarah jer.. kat pasir gudang ke